Fri frakt vid 599:- / Snabb Leverans / Skickar från Sverige

Såhär kommer du igång med din nya GPS-klocka

Här hittar du information om hur du startar din nya klocka, APN-koder samt lösningar för att få klockan att fungera optimalt. 

Gör såhär

  1. Ta bort Pinkoden från ditt nya simkort ( du Gör detta genom att placera det i en mobiltelefon och sedan ta bort Pinkkoden)
  2. Placera SIM-kortet i din nya klocka (Se manual)
  3. Starta upp din klocka
  4. Ladda ner Setracker2 och skapa ett konto. 
  5. Lägg till din nya klocka i appen - QR-koden finns på klockans baksida.
  6. Lägg till SOS-nummer, Klockans nummer, Kontakter i appen. 
  7. Klart!

Du kan behöva en APN-kod

Om du köpt GPS-klockan SafeStep Junior så kan du i vissa fall behöva ställa in din APN-kod för att Klockan ska kunna använda datafunktioner. Du skickar enkelt koden som ett sms till klockans nummer och får ett sms tillbaka inom ett par minuter. 

APN - För dig med SafeStep Verbal
pw,123456,apn,services.telenor.se,,,24008#

Får du inte igång GPS/Datafunktionen?

Steg1

Kolla så GPS-symbol samt Data-symbolen på klockans skärm syns. Skicka pw,123456,ts# som sms till klockan för att få information om anslutningar.

Steg 2

Skicka APN-Koden till din klocka (gäller främst SafeStep Junior).

Steg 3

Gå ut och rör dig med din klocka så GPS-sen kan lokaliseras. Detta är bra att göra även om GPS visar fel position.

Steg4

Prova att starta om din klocka.

Steg 5

Återställ din klocka genom att skicka koden pw,123456,reset# som sms till klockan. 

Steg 6

Om det inte löst sig så får du höra av dig till [email protected] så kommer vi hjälpa dig. 

Utforska gärna appens alla funktioner så du lär dig dem.

Köp gärna till ett skärmskydd för att skydda klockans skärm.

Lösningar på vanliga problem 

KLOCKANS DISPLAY visar ERROR 
  • Se efter så du monterat rätt storlek på simkort i klockan.
  • Se efter att du ej har PINKOD på simkortet.
  • Stäng alltid av klockan när du tar ur och sätter i simkortet i klockan
Ingen nätverk - Kan ej få kontakt med appen
  • Säkerställ att du har Data och Samtal på ditt simkort.
  • Du kan behöva ställa in APN på din klocka.
  • Kontakta din operatör 
Går ej att ringa till klockan
  • Kolla så du har lagt in ditt telefonnummer i appen.
  • Kolla så nummerpresentation är aktiverat på simkortet. (Om nej, kontakta din operatör)
Det tutar upptaget

  • Kolla så du har lagt in ditt telefonnummer i appen. Klockan kan ha ett skydd mot att "okända nummer" kan ringa klockan
Klockan går inte att nå
  • Se efter om du slagit på Do Not Disturb på klockan. En funktion som gör att det inte ska gå att ringa/störa under vissa tider. 
  • Kolla i appen om klockan är påslagen